RAHA EI SAA RATKAISTA HOITOON PÄÄSYÄ
RAHA EI SAA RATKAISTA HOITOON PÄÄSYÄ
Päätökset on tehtävä niin, että palvelujen laadun ja saatavuuden määrittelee tarpeet, eivät raha. Seinien sijaan keskitytään siihen, miten asiakkaat saavat oikeat palvelut oikeaan aikaan.
Hyvinvoiva henkilöstö on avainasemassa siinä, miten laadukkaita palveluja tuotetaan. Palveluprosessit on suunniteltava siten, että henkilöstöä on riittävästi. Henkilöstön ammattitaidon ylläpitämiseen ja työhyvinvointiin on satsattava. Työntekijöiden hyvinvoinnista, motivaatiosta ja tuottavuudesta huolehdittava hyvällä johtamisella ja työsuhde-eduilla. Vuokratyövoiman käyttöä on vähennettävä julkisessa terveydenhuollossa. Tukipalveluja ei saa ulkoistaa. Omana työnä tehty tukipalvelutoiminta pysyy laadukkaana ja tukee tärkeitä hyvinvointialueen ydintehtäviä.
Palveluja on kehitettävä siten, että kukaan ei jää ilman tarvitsemaansa palvelua ja, että palvelun saaminen ei kestä kohtuuttomia aikoja.
Matalan kynnyksen digitaalisia mielenterveyspalveluita lisättävä. Omalääkäri- ja omahoitajamalli on otettava käyttöön perusterveydenhuollossa.
Sähköposti: niina@niinabehm.fi
Puhelin: 040 778 0269